"Hen Àr en tia men gillar bara att spela ensamspelarspel". SÄ lyder TwitterinlÀgget pÄ speljÀtten Electronic Arts officiella konto.
För att ge lite bakgrund innebÀr memet ungefÀr att man trÀffar en person som man gillar och som verkar vara perfekt (en tia av tio möjliga), men att personen i frÄga har en stor brist.
InlÀgget var ett skÀmt, men EA har tidigare haft en hel del problem med sin publika framtoning. Bolaget har ocksÄ kritiserats för hur man hanterar sÄ kallade lootlÄdor och mikrotransaktioner i flerspelarspel, dÀr spelarbasen beskrivit EA som pengahungriga och giriga.
SÄ att framstÀlla personer som inte spelar de inkomstbringade flerspelarspelen som bristfÀlliga kanske inte var det bÀsta marknadsföringsdraget.
"Hen Àr en tia men tycker att EA Àr ett bra företag", lyder en av de 15 000 reaktionerna.
Dessutom har EA de senaste decennierna stÀngt ned flera utvecklingsstudior och spelprojekt som har sysslat med ensamspelarspel. En av dem som reagerat Àr Zach Mumbach, som arbetade vid EA-Àgda Viceral Games, mest kÀnt för att ligga bakom "Dead space"-serien och som hamnade under bilan 2017.
"Det hÀr Àr företaget som stÀngde ned min studio och sade upp omkring 100 fantastiska utvecklare eftersom vi gjorde ett ensamspelarspel", skriver Mumbach.
I en uppföljning pÄ inlÀgget skriver EA att bolaget förtjÀnar kritikstormen, och försöker att slÀta över debaclet med att sÀga att personer som spelar ensamspelarspel gör dem till en "elva".