Girig speldesign i Sonic Jump Fever

”Sonic Jump Fever” är kort och gott det värsta exemplet på girig speldesign.

Svajigt. Spelets styrs genom att man lutar skärmen åt olika håll.

Svajigt. Spelets styrs genom att man lutar skärmen åt olika håll.

Foto:

Recension2014-08-04 10:05
Det här är en recension. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Fjolårets ”Sonic Rush” var ett av de mest underhållande mobilspelen på länge men tyvärr kan inte detsamma sägas om ”Sonic Jump Fever”. Här handlar det om att ta sig så högt upp som möjligt, på en ständigt scrollande bana och med en automatiskt hoppande karaktär. Konceptet fungerar ett tag, men Sega stryper effektivt all glädje genom att tvinga spelaren att öppna plånboken för att få ut något. Det går att ta sig vidare utan att köpa sig till framgång, men då får man räkna med att det tar en smärre evighet. ”Sonic Jump Fever” är kort och gott det värsta exemplet på girig speldesign.

Plattformsspel

Sonic Jump Fever

Utvecklare: Sega

Plattform: Ios, Android

Åldersgräns: 4 år