Precis som förra året, när de tävlade med bidraget "Circus X", bjuder Scarlet på ett visuellt nummer, med kläder, scendekor och dansare som för tankarna till en bdsm-håla i en vampyrfilm.
– Vi hade en vision som vi presenterade för SVT. De plockade upp vissa grejer och vi bytte ut annat. Men vi ville ha kvar vår känsla från förra året, säger Scarlet Hunts, den skelettsminkade halvan av Uppsalabaserade Scarlet, efter torsdagens repetitioner.
– Scarlet-världen ville vi fortfarande vara inne i. Vi ville ha med våra varelser och bygga ut världen ännu mer, säger Thirsty.
Metalduon bildades 2018. Gömda bakom sina spöklika alter egon har de byggt en image av performance och skräckfilmsestetik, med spretig inspiration från artister som Rammstein och Lady Gaga.
Men efter förra årets medverkan har de fått en ny publik hemma i Sverige – många av dem barn, som gärna klär ut sig till Scarlet på Halloween. Så hur mycket skräckfilm och fetischklubb tål egentligen Melodifestivalen?
– Det återstår att se. När vi var i "viewing room" och såg det nu så tänkte vi att det nog är lite fetisch ändå, och att man kanske får lägga en annan vinkel på några ställen, säger Scarlet Hunts.
– Men jag tror att Mello klarar Scarlet-nivån, säger Thirsty.
De har aldrig behövt kompromissa, förklarar Scarlet Hunts.
– Vi vill ju inte komma in med en massa svordomar, blod och psykhem, så som det tidiga Scarlet var. Det där har vi gjort och det är vi förbi nu. Vi på helt rätt tid och plats, säger hon.
Låten "Sweet n' psycho" har de skrivit tillsammans med Anderz Wrethov, Dino Medanhodzic och Jimmy "Joker" Thörnfeldt. Den är melodiösare än förra året, med en pampig poprefräng med ekon av Abba och musikal.
– Vi har en hel del melodiöst i vår låtbank, så det är egentligen inget nytt för oss. Men det är en jäkligt kul låt att göra, den känns som hela vi, säger Thirsty.
– Det är också en större utmaning. Vi kände att vi behövde ha mer av allt – vår sångleverans, vår koreografi, låten, allt. Så vi kastade oss ut och tog i från tårna, säger Scarlet Hunts.