Så blev nya Melloparodin

Förra året slog han igenom med dunder och brak på Youtube med sin parodi på Melodifestivallåtar – visad över 2,5 miljoner gånger. Årets parodiklipp har redan fått snudd på en miljon visningar.

Foto:

Kultur och Nöje2015-03-18 11:16

Bara Zlatan var större förra året. Fotbollsstjärnans reklamfilm för ett bilmärke var förra årets mest visade svenska klipp på Youtube. Men på andra plats kunde man hitta Uppsalakillen Daniel Norberg och hans mellomedley med parodier på finalbidragen.

Läs mer om Daniel Norberg här:"Så hyllar han ICA-Stig" och här"Parodin som blev en viral succé"

Inte helt oväntat är han nu tillbaka med en uppföljare om just Melodifestivalen. I årets version får vi se några varianter där Daniel Norberg iklätt sig de olika finalartisternas look. Bland annat blir Mariette styrd som en marionettdocka av Christer Björkman, Eric Saade ylar om pengar från Stim och Måns Zelmerlöv får sällskap av Linus på linjen.

– Efter förra årets parodi, som blev en fantastisk succé, var det nästan en självklarhet att göra en i år igen. Dels för att följarna ville det, men också för att vi själva tycker att det är otroligt roligt, säger Daniel i en intervju med Bohuslänningen.

Mer från Daniel Norberg

Se förra årets parodi om du klickar här

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!