I början av 2000-talet fick fotografen och reklammannen Stewen Quigley i Uppsala idén att göra en tidskrift om kultur, entreprenörskap och näringsliv i staden.
– Första numret kom 2007. Senaste numret, i november, var vårt 21:a. Fantastiskt roligt att bli framröstad som profil, säger han.
Konsthusets Johanna Uddén, också nominerad som novemberprofil, är ansvarig för magasinets alla konstreportage och hänger därmed alltså med på ett vinnarhörn.
– Det får bli ett glas champagne på eftermiddagen!
Att sammanföra näringsliv och kulturliv i ett magasin var en av projektets grundidéer.
– Den andra var att vi ska ha 50/50 män och kvinnor i magasinet. Så varannan omslagsbild är på en man, varannan en kvinna. Och över årsbasis ska det vara balans i artiklarna, säger Stewen Quigley.
Han tycker att Biz & Art har hållit stilen genom åren, och aktivt sökt efter både kvinnor och män såväl inom näringsliv som i kultursfären. Men det finns ett område, där magasinet ska försöka utvecklas ännu mer:
– Vi vill skriva mer om yngre människor. När vi får förslag från läsarna, handlar det ofta om män som kommit lite upp i åren och blivit förebilder.
Är det svårt att hitta kvinnor att intervjua?
– Nej, det tycker jag inte alls, säger Stewen Quigley.
– Alla är kanske inte så kända, men det är inte viktigt. Det viktiga är vad de gör!
Senaste numret av Biz & Art kom i november och handlade bland annat om isen från Torne älv, ishotellet i Jukkasjärvi och den stundande isfestivalen i Uppsala i början av 2013. Nästa magasin kommer i mars. Men vad det handlar om, håller redaktionen hemligt tills det är publiceringsdags.