Pop för modesäsongen

Hyllade - och välklädda - Malmögänget The Sonnets gör modepop som är lätt att lyssna på, men också lätt att glömma, tycker Maria Nilsson.

Foto:

Kultur och Nöje2010-08-25 12:00

POP. The Sonnets har hyllats av både Dazed & Confused och italienska Vogue. Musik- och modebloggar har också uppmärksammat deras samarbete med klädbutiken Très bien shop. Antagligen är det de fem grabbarnas välkläddhet (tänk MQ-reklam med marint tema) i kombination med deras eleganta  80-talsinfluerade pop som fångat deras intresse. Där andra solskenslängtande artister som Beach Boys och The Thrills känns sand mellan tårna, känns The Sonnets mer drinkar på en yacht –utanför hemstaden Malmö. Frågan är om intresset räcker längre än en modesäsong, debutalbumet Western harbour blue är lätt att lyssna på, men också lätt att glömma bort.

The Sonnets
Western Harbour Blue
(Despotz/Playground)

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!