Agneta Sjödin och Mikael Persbrandt är Sveriges mest attraktiva människor och Carl Bildt är landets roligaste minister. Göteborgska är dessutom den sexigaste dialekten som finns.
Nej, det här inte exempel på något löst, subjektivt tyckande från min sida utan kalla fakta som finns tydligt belagda i olika opinionsundersökningar. Mitt e-postkonto svämmas över av dem just nu.
Pr-byråerna har nämligen insett att det enklaste sättet att få publicitet är att servera journalister färdiga gallupresultat, gärna med någon kittlande ingrediens som får redaktörer att slutligen ge vika och trycka på publiceringsknappen.
Reklamfolket vet dessutom att vi journalister bör redovisa vilka som ligger bakom en viss undersökning och i samma stund som vi gör det så har också deras varumärken smugits in i våra texter. Resultatet blir en sorts ofrivillig produktplacering.
I somras nåddes jag till exempel av informationen att kvinnor som reser söker romantik medan resande män är ute efter sex, allt enligt en stor undersökning baserad på 1 014 svar genomförd av charterarrangörern Apollo.
?Romantik och sex är en naturlig del av livet?, skriver Apollos informationschef Kajsa Moström i pressmeddelandet som också slår fast att suget efter nya sexpartner är som allra störst bland yngre resenärer, 25?34-åringarna.
Det kan tyckas märkligt att ett företag vars kärnverksamhet det är att frakta människor fram och tillbaka till varmare breddgrader lägger ned sådana resurser på att få fram ovidkommande fakta kring svenskarnas sexvanor.
Samtidigt känns det oerhört logiskt. Det egentliga reklambudskapet, att Apollo har Sveriges bredaste charterutbud, känns varken särskilt laddat eller intressant. Sex är dock, enligt all beprövad medielogik, alltid både laddat och intressant.
Bli därför inte förvånad om Volvo plötsligt får för sig att genomföra en grundlig undersökning av svenskarnas allra grövsta baksäteshångel eller om ett bijouteriföretag lägger ned oförsvarliga summor på att i detalj kartlägga svenska folkets attityder till intimsmycken.
Själv är jag inte heller dummare än att jag förstår att flera av er som har läst ända hit har gjort det mest på grund av att det magiska ordet sex fanns i rubriken ...
I veckan bjöd Karin Hübinette in Centerpartiets blivande partiledare Annie Lööf till studion, en glödhet intervjuperson som väldigt många är nyfikna på just nu.
Men när Lööf äntligen satt där hos Hübinette, redo att svara på frågor, så vände sig i stället programledaren till det fiktiva kommunalrådet Lars-Göran Bengtsson. Han fanns med på länk från den lika fiktiva kommunen Svinarp.
Lööf fick tiga i församlingen medan Bengtsson, spelad av Anders Jansson, ägnade tio värdefulla sändningsminuter åt att orera fritt och oinspirerat om det politiska klimatet i SVT-serien Starke man.
Reklam för andra program inuti program borde public service-tittarna slippa.