Formellt är det Parknöje i Uppsala AB som i likhet med 2016–2019 kommer att driva verksamheten. Bolaget drevs under den perioden gemensamt av Brink & Berger och Kulturhjältarna. Nu är Parknöje ett helägt dotterbolag under eventbyrån och nöjesarrangören Brink & Berger.
Parknöje var enda anbudsgivare för de kommande fyra åren och fick grönt ljus av kulturnämndens upphandlingsutskott på onsdagen.
– Vi är förstås glada åt att få fortsätta med Parksnäckan. Vi vill precis som de senaste åren ha en bred kulturverksamhet med en blandning av artister både vad gäller genrer och storlek, säger Fredrik Annell-Berger, vd för Brink & Berger.
Han nämner också barnprogrammen som viktiga för utomhusscenen i Uppsalas stadsträdgård.
Nu när upphandlingen är vunnen inleds på allvar arbetet med att sätta samman programmet för säsongen 2020.
– Vi har jobbat förberedande under hösten men inte kunnat spika något före upphandlingsbeslutet, säger Fredrik Annell-Berger.
Han räknar med att droppa artister undan för undan när kontrakt inför sommaren 2020 är skrivna. Under 2019 uppträdde stora artister som Peter Jöback, Carola och Weeping Willows i Parksnäckan. Men det fanns också plats för lokalt förankrade namn plus att det arrangerades endagsfestivaler med fokus på folkmusik, punk och indiepop.
Brink & Berger har expanderat kraftigt på senare år och gått från en omsättning på fem miljoner kronor 2014 till drygt 20 miljoner kronor 2018.