Hallå där...
Göran Persson, som i dagarna lämnar tjänsten som marknadschef vid Uppsala konserthus.
Foto: Staffan Claesson
- Jag har varit i sju eller åtta år i konserthusbranschen, först i Gävle i sex år och sedan här i Uppsala i 1,5 år, och känner att det är dags att göra något annat. Men jag kommer att fortsätta samarbeta med Uppsala Konsert & Kongress med en del redaktionella produkter. Det känns viktigt att vi behåller den kontakten.
Vad ska du göra förutom det?
- Under en ganska lång tid har jag haft en del projekt vid sidan av, som jag haft svårt att hinna med. De lockar och trycker på. Jag har tidigare jobbat som musikkritiker och musikjournalist i många år, och nu kan jag ägna mig mer åt skrivande igen. Bland annat skriver jag en bok om tonsättaren Bo Linde, på uppdrag av Kungliga Musikaliska Akademin. Dessutom håller jag på att ta fram en cd-box med filmmusik från flera av Ingmar Bergmans filmer. Troligen blir det inte klart i år, även om jag hade hoppats det.
Har du trivts som marknadschef på Konserthuset?
- Ja, absolut. Det har varit otroligt spännande att vara med och starta en sådan här verksamhet och få det på rull. Men nu siktar jag mot nya mål.
Vad har du sett som din främsta uppgift?
- För mig har det varit viktigt att hitta ett tilltal som omfattar hela verksamheten. Det handlar om många musikgenrer och målgrupper, och det gäller att hitta ett tilltal och ett språk som inte stöter bort någon, utan att det för den sakens skull blir för utslätat.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!