Fler sittplatser och nya möbler. Det är ett Plock i en lite ny skrud som går in i det nya året. Förra året var en riktig höjdare, menar delägaren Stefan Wahlstrand.
– 2015 var vårt år, både sett till vår omsättning, kunskap och popularitet.
Det håller Barpatrullen med om, som belönar Plock med en Guldkaja för Årets bar. "Åh" utbrister Stefan Wahlstrand med personal glatt när de får ta emot priset.
– Det är jättekul att få en utmärkelse, då vet man att man gör ett bra jobb, säger bartendern Daniel Ilvonen.
På frågan om vad som ligger bakom framgången betonar de bland annat mötet med gästerna.
– Vi satsar otroligt mycket på bemötandet, säger Joel Asplund som också jobbar i baren.
Vilken är den vanligaste drinken att beställa på Plock?
– Old Fashioned. 50 procent av alla beställningar är Old Fashioned, många kommer tillbaka hit för just den, säger Joel Asplund.
Det team som jobbar på Plock i dag har förändrats genom åren och Stefan Wahlstrand vill passa på att tacka alla.
– Vi vill tacka alla som varit med och utvecklat Plocks bar till vad den är i dag, understryker Stefan Wahlstrand.
Diplomet då? Det hamnar nog ovanför champagnehinkarna, hälsar Åsa Johansson, servisansvarig.