Jag vill tacka Paul Sandberg som i en insändare i UNT (14/12) kritiserar Uppsala kommuns och parkeringsbolag Hojabs hantering av Sune Bohlin och hans syster (insändare 11/12).
Till Sune Bohlin vill jag gärna ge följande ord av ”tröst”: Jag och min charmanta svägerska (snart 90) klev på fel tåg eftersom SJ:s tåg, som vi hade biljett till, var försenat. Denna outnyttjade biljett betalade SJ vänligt tillbaka till oss.
Men UL, som härskade på det tåg vi hamnat på, kräver oss på 1 200 kronor i böter för detta oavsiktliga men tydligen oförlåtliga misstag. Vi blev behandlade som fräcka gratisåkare. Man erbjöd oss möjligheten att bestrida vårt ärende (som man uttryckte sig), men gav oss inte möjligheten att stiga av tåget vid nästa station, vilket man annars kan göra.
Vart har rimlighet och sunt förnuft tagit vägen?