Svar till insändare av Lars Eriksson 25/4
Hej Lars, jag kan svara för din upplevelse i vår kundtjänst på Telia. Det stämmer att vi legitimerar våra kunder i alla personliga ärenden och beställningar. Det gör vi för att du ska känna dig trygg och säker i din kontakt med oss. Med legitimering kan vi trygga din upplevelse hos oss, motverka bedrägerier och säkerställa att vi pratar med rätt person. Allmänna frågor om våra erbjudanden, tjänster och produkter går självklart bra att ställa utan legitimation. Bank-ID är en av många alternativ, så beklagar om det är så att du inte fick alla möjligheter presenterad för dig. Så här kan du legitimera dig hos oss på Telia:
* I butik med ID-kort eller Mobilt BankID
* Via telefon och chatt med BankID, Mobilt BankID eller personlig kod
* Telia.se med BankID/Mobilt BankID
* Via telefon och chatt fungerar även det senaste fakturanumret vid support och vissa fakturaärenden .
De med behov av att någon annan sköter ärenden för dem kan också enkelt skaffa ett ombud via en fullmakt.
Legitimering för kundens säkerhet
Det finns fler alternativ än bank-ID att legitimera sig med hos Telia, skriver Roija Rafii.
Foto: Jessica Gow/TT
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.