Tack för svaret även om jag inte instämmer i något av era påståenden. Att biljetterna inte blivit dyrare? För mig har det blivit en markant skillnad. Jag har tre barn som går i skolan. Tidigare fanns tätort Bålsta, månadskortet då kostade 420 och nu 730 kronor så totalt kostar det 2190 kronor för barnen att komma till skolan.
Eftersom förseningar fortfarande förekommer varje vecka känns den summan orimlig, ibland behöver de även ta en buss tidigare för att vara säkra att komma i tid. Då det är skolplikt så anser jag att det inte är orimligt att se till att vissa turer som nästan enbart är skolbarn som åker med ska prioriteras. Detta är för UL inget problem då det finns vägar att gå på. Ja det finns det, men är det rimligt att barn ska gå flera kilometer? Det tycker inte jag.
Chaufförer har fortfarande en dålig attityd framförallt mot barn och jag är väl medveten om att UL:s kundtjänst kan ta emot dessa klagomål men när ingenting händer så blir jag frustrerad. Att chaufförer inte hittar är fortfarande vardag, att dessa ska behärska området efter linjekännedom stämmer således inte. Eller så har ni och jag olika uppfattningar om vad ordet betyder
Jag har pendlat flera år mellan Bålsta och Uppsala så jag vet vad jag talar om. Att det endast varit 61 bussar som inte varit inloggade av totalt 8 530 betyder i så fall att jag har haft oturen att hamnat på alla dessa.