Det här blev väl inte så bra, UL?

Omväg. "Enligt UL:s reseapp behöver vi, för att komma till Resecentrum från Källparksgatan, ta Östhammarsbussen från Gränby Centrum, byta i Alunda för att hamna i Söderby handelsträdgård..." Det skriver Hans-Åke Jansson

Omväg. "Enligt UL:s reseapp behöver vi, för att komma till Resecentrum från Källparksgatan, ta Östhammarsbussen från Gränby Centrum, byta i Alunda för att hamna i Söderby handelsträdgård..." Det skriver Hans-Åke Jansson

Foto: Staffan Claesson

Insändare2018-03-29 14:09
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Nu måste jag ändå få tacka UL för en rolig stund vid datorn.

Sedan vår busslinje 9 försvann från Källparksgatan har vi i och för sig slutat åka buss, men efter att ha läst några kritiska insändare i UNT måste jag ändå prova UL:s app. Och nu undrar jag om det är samma konsultföretag som har planerat linjedragningarna som också svarar för reseappen.

LÄS MER: UL:s app gav mig ett märkligt förslag

Så illa har det väl ändå inte blivit att vi, för att komma till Resecentrum från Källparksgatan, måste ta Östhammarsbussen från Gränby Centrum, byta i Alunda för att hamna i Söderby handelsträdgård? Två timmar och 30 minuter tar resan och då har vi ändå bara kommit till Söderby handelsträdgård... Sedan får väl något av våra barn hämta oss med bil.

Tidigare blev vi också hänvisade till Knivsta men därifrån går det väl lättare att ta sig hem. Inte att undra på om vi väljer bilen.

Det skulle ligga nära till hands att använda den gamla klyschan ”Gör om och gör rätt”, men den verkar alltför sliten.