Dåliga erfarenheter av Sveriges sämsta företag

Postnord och SJ tävlar i inkompetens, tycker Bozze Lindberg.

Postnord och SJ tävlar i inkompetens, tycker Bozze Lindberg.

Foto: Sofie Olsson

Insändare2022-07-17 07:45
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag har dåliga erfarenheter av två av Sveriges sämsta företag i transportbranschen, SJ som borde ägna sig åt persontransporter och PostNord som inte alls förstått vikten av att leverera postförsändelser, och gärna i tid!

De här båda företagen tävlar i inkompetens och är hårt ansatta av kritik, SJ så till den milda grad att de hotat de som kommit med kritiken. PostNord har mig veterligen inte sjunkit så djupt, men det måste sägas att all kritik de får, är synnerligen välförtjänt.

I måndags 11/7 väntade jag på ett paket, som enligt SMS skulle anlända mellan 10-17. Paketet anlände naturligtvis inte och jag ringde PostNords support kl. 17. Jag fick reda på att jag var nr 3 i kön. 1½ timme senare, efter att ha meddelats att jag var nr 1, så kopplades mitt samtal bort.

Förutom det faktum att det i 100% av fallen går åt skogen när PostNord är iblandat, så har de en kundsupport som motsvarar kvaliteten på övriga tjänster. Inkompetens och låg ambitionsnivå är de största hindren, men jag undrar om PostNord verkligen vill förbättra sig!

Någonting måste göras för att få fart på Sveriges sämsta distributionsföretag!