Dåliga erfarenheter av SJ

Det går heller inte att ringa till SJs kundservice med tanke på de långa kötiderna, menar Agneta Bergström.

Det går heller inte att ringa till SJs kundservice med tanke på de långa kötiderna, menar Agneta Bergström.

Foto: Fredrik Sandberg/TT

Insändare2022-07-24 07:45
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Vill med detta hänga på Bozze Lindbergs insändare angående ovanstående. Håller med om PostNord men i mitt fall gäller det även SJ och deras Kundservice. I början av maj skickade jag en förfrågan till SJ och fick omgående ett ärendenummer och faktiskt strax efter även ett svar och blev ombedd att besvara en fråga. Detta gjorde jag med vändande post och därefter är det tyst. Har skrivit och frågat upprepade gånger, men inget svar. Har nu lagt det på hyllan. Så till nästa ärende, då vi var tvungna att ställa in en tågresa i juni p g a sjukdom. Hade ombokningsbar biljett. Försökte få svar från chatten, men roboten förstod inte frågan och hänvisade till Kundservice. Skickade in ett mejl med kopia på läkarintyget samt även ett brev med läkarintyget per post. Mycket riktigt ett ärendenummer anlände som svar, därefter ingenting. Det går heller inte att ringa med tanke på de långa kötiderna. Fick en enkätförfrågan angående min kontakt med Kundservice, om jag var nöjd och om jag fått hjälp med mitt ärende. Svaret är givet, då jag inte fått någon kontakt ens.

Något måste göras åt detta, finns säkert fler att anställa till Kundservice om de inte hinner med och ärendena blir liggande eller kanske rent av hamnar i runda arkivet. Vad ska man tro? De kanske hoppas att vi ger upp och låter frågorna vara obesvarade. SJ borde visa att de är bättre på att sköta sin Kundservice än tågtrafiken.