Borde ha kompenserat tidigare

När jag först hörde av mig till UL fanns ingen möjlighet till kompensation, skriver Karin Näslund-Westman.

När jag först hörde av mig till UL fanns ingen möjlighet till kompensation, skriver Karin Näslund-Westman.

Foto: STAFFAN CLAESSON/Arkiv

Insändare2020-06-28 05:40
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar på Barbro Kullenbergs insändare i UNT om ” Snabb reklamation för årskortet” 18/6
Insändaren riktades till undertecknads insändare i UNT, 14 juni, gällande kompensation för UL:s årskort för 70 +are. Många av oss har varit solidariska och lojala med UL och Folkhälsomyndigheten om att inte åka kollektivt. Tack vare Barbro Kullenbergs insändare kontaktade jag UL den 18 juni, fick ett bra bemötande och information om att jag kunde få en blankett, fylla i den, ange covid 19, och skicka in till UL tillsammans med kort och kassakvitto.

 Från den dag kortet inkommer till UL, får vi tillbaka pengar för resterande tid som är kvar på kortet. Hur många har kassakvittot kvar? Alla som betalar med autogiro? Ingen kompensation ges för de månader som UL och Folkhälsomyndigheten avrått oss från att åka kollektivt. 

Hade UL gett den information, första gången jag tog kontakt, hade jag kanske fått för de första månaderna men då fanns ingen möjlighet att få kompensation, UL hade inte tänkt på det enligt handläggarna men de skulle föra det vidare i organisationen. Det verkar ha gjorts nu.
Tack Barbro Kullenberg för din insändare som fick mig att återigen ta kontakt med UL.