PÄ fredag natt blir det svart i rutan om inte parterna nÄr en snabb överenskommelse.
ââVi förstĂ„r att kunderna tycker att detta Ă€r struligt. Jag kan bara beklaga det, sĂ€ger Joel Ibson, kommunikationsansvarig pĂ„ Comhem.
ââVi Ă€r förvĂ„nade över att ha hamnat i det hĂ€r lĂ€get Ă„terigen, sĂ€ger han.
Efter lÄnga förhandlingar kom de tvÄ trÀtande bolagen överens sÄ sent som i december förra Äret. Nu vill TV4 inte förlÀnga avtalet, enligt Comhem.
Kunderna riskerar nu att inte fÄ kanaler de rÀknat med och betalat för, inte ens ett Är efter den förra tvisten.
ââTyvĂ€rr har TV4 kommit med en ovĂ€ntat stor prishöjning som vi inte kan acceptera, sĂ€ger Joel Ibson.
Han vill inte berÀtta hur mycket pengar striden handlar om.
Charlie Forsberg, kommunikationschef pÄ TV4, skriver i ett mejl att bolaget sjÀlvklart vill nÄ ut till sÄ mÄnga tittare som möjligt.
"Skulle Comhems kunder bli av med TV4 mitt under en pÄgÄende global pandemi kommer tittarna att kunna se den linjÀra TV4 kanalen gratis pÄ TV4 Play, precis som pÄ en vanlig TV. Men vi hoppas verkligen att inte Com Hems kunder ska drabbas av en slÀckning igen", skriver han.