"Ditt nummer har flaggats som misstänkt och du debiteras just nu för det här samtalet."
Det är en del av det engelska budskapet som misstänkta bedragare numera möts av när de försöker ringa någon av Telias kunder från utlandet.
– Vi kopplar på ett talsvar där bedragare möts av ett meddelande om att de avslöjats. På så sätt kan vi lägga på en anslutningsavgift och debitera dem för samtalskostnaden, säger Amanda Landqvist, som är ansvarig för Telias bedrägeribekämpning.
– Nu är det vår tur att ta betalt av bedragarna när de försöker lura våra kunder.
Miljontals samtal
Det är de så kallade wangiri-samtalen som Telia siktat in sig på med det nya skyddet.
Samtalen kommer från utlandet och bryts efter bara en signal. Tanken är att den som fått det missade samtalet ska ringa upp – och då åka på en saftig avgift som bedragarna tjänar pengar på.
Samtidigt som det nya talsvaret till bedragarna införs även ett varningsmeddelande till kunder som ringer tillbaka efter ett missat samtal.
I fjol stoppade enbart Telia 37 miljoner wangiri-samtal – som nu i stället bedragarna ska tvingas betala för.
Hoppas avskräcka
Pengarna kommer att skänkas till Brottsofferjouren, men hur stora summor det kan bli fråga om återstår att se. Med tiotals miljoner bluffsamtal varje år hoppas Telia dock att det blir kännbart för bedragarna.
– Det är svårt att göra en bedömning i nuläget. Det kan vara allt från några ören till några kronor per samtal, säger Amanda Landqvist.
– Det vi hoppas på är ju att det får en avskräckande effekt så att de slutar störa våra kunder med den här typen av samtal.