Försäljningen uppgick till 62,45 miljarder kronor, skriver H&M i ett pressmeddelande.
Det är marginellt högre än de 62,11 miljarder som analytikerna hade förväntat sig, enligt Bloombergs sammanställning.
I lokala valutor var försäljningen oförändrad under kvartalet, jämfört med samma period förra året. Om omsättningen i Ryssland, Belarus och Ukraina räknas bort ökade däremot försäljningen med 11 procent i svenska kronor och 2 procent i lokala valutor.
Under det fjärde kvartalet har H&M-gruppens verksamhet i Ryssland och Belarus avvecklats. De sista butikerna stängdes den 30 november, enligt pressmeddelandet.
Under det fjärde kvartalet har också flera av de kinesiska butikerna varit stängda på grund av covid-utbrott.
Nettoomsättningen för H&M:s finansiella helår, 1 december 2021 till 30 november 2022, ökade med 12 procent till ungefär 22,36 miljarder kronor – jämfört med året innan. I lokala valutor var ökningen 6 procent.
Räknas försäljningen i Ryssland, Belarus och Ukraina bort var ökningen 8 procent i lokala valutor.