Tmpl gör det enkelt att bo

ANNONS. Uppsalaföretaget Tmpl jobbar med lösningar för att göra boendet och vardagslivet smidigare, enklare och lite roligare. Via en app kommer du åt ett brett utbud av tjänster och möjligheter som alla ger dig mer flyt i vardagen.

 

11 december 2019 23:05

Under en temalunch på Norrlands Nation anordnad av ICT Uppsala får en stor skara teknikintresserade lära sig mer om plattformen som underlättar vardagen för allt fler. 
   – Idag är det människors behov som styr utvecklingen. Tekniken har funnits länge, men tittar man tillbaka några år så ser man att det var tekniken som styrde utvecklingen. Tiden är mogen för att tänka längre än bara den fysiska staden. De digitala aspekterna av stadsplaneringen måste få större plats och ingå tidigt i processen, förklarar Henrik Svanqvist, VD på Tmpl.

Tmpl-lösningen laddas enkelt ned som en app i mobilen och här kan boende boka tvättstuga, lånecykel, den gemensamma festlokalen, bastun i källaren eller poolbilarna som finns tillhands. Här kan man också följa sin förbrukning av vatten och el, hitta manualer till tekniken i lägenheten, föreslå förbättringar eller göra felanmälningar. Och diskutera med grannar, både i det egna huset och i kvarteret. Det är naturligtvis en ypperlig lösning för styrelsen att informera och få information genom.
   Marianne Åström bor i stadsdelen Rosendal och har använt appen sedan hon flyttade dit hösten 2017.
   – Jag använder den för att se vad som händer i huset, samt kommunicera med övriga boende om det är något som känns angeläget. Dessutom är det ett forum att tycka till på, om man är missnöjd med något i huset, nedskräpning och sådant, berättar hon.

Appen som underlättar ditt liv.

Det finns även ett vidare perspektiv där man kan skapa en plats för köp och sälj, samt tipsa om event. Kanske skapa en omröstning kring frågor som berör alla i huset, eller bjuda in till grillfest på gården.
   Här kan fastighetsägare samarbeta och diskutera trygghetsfrågor och närmiljö. Behövs det mer belysning mellan husen? Någon boende i området kanske vill erbjuda tjänster som barn- eller hundvakt. Eller veta vilken pizzeria de flesta grannarna rekommenderar. Appen erbjuder också möjligheter till en marknadsplats där närliggande företag kan erbjuda sina tjänster. Hemkörning av mat, närproducerade matkassar eller lediga tider hos frisören på hörnet.
   – Det är ett jättebra forum för försäljning av prylar. Dessutom skapar det – i ett sådant här stort hus som vi bor i – samhörighet med övriga boende, säger Marianne Åström.

Funktionerna i Tmpl:s app är många och framtagna för att ge dig bra flyt i din vardag.

Att digitalisera arbetet i föreningen innebär många fördelar. Användandet av appen minskar underhållskostnaderna samt ökar trivsel och gemenskap bland de boende. I en studie av en stor bostadsrättsförening i Uppsala visade det sig att närmare 300 ärenden kunde lösas av de boende själva under ett år utan inblandning av fastighetsförvaltaren.
   – Tmpl erbjuder ett smörgåsbord av tjänster och funktioner som underlättar vardagen för de boende, och det är just det vi vill göra, säger Henrik Svanqvist.

LÄS MER om Tmpl och deras digitala plattform här. 

 

♦  ♦  ♦  ♦

 Den här annonsen är en produktion från UNT Content Studio – en del av Upsala Nya Tidning

Så jobbar vi med nyheter
 Läs mer här!