Priser till filmbyrå

Uppsalabaserade filmbyrån Populate har under våren vunnit ett flertal priser vid internationella festivaler för kampanj- och reklamfilmer.

Foto:

Uppsala2014-05-22 09:00

Populates vd Ehsan Nasari bildade företaget 2004 då han ännu inte var klar med sin tandläkarutbildning i Umeå. Då han flyttade tillbaka till Uppsala efter examen tog filmbyrån mer och mer av hans tid, och nu arbetar han och fem andra heltid med Populate:

– Jag har alltid gillat entreprenörskap och i det här fantastiska landet är det ju möjligt att byta karriär och utveckla det som man tycker är intressant och roligt. Så var det för mig och filmen.

Stora kunder har också anlitat Populate för reklam- och informationsfilmer. Bland dem finns bland andra Atlas Copco och Strålsäkerhetsmyndigheten, men också flera kommuner och Tris, Tjejers rätt i samhället. En av Populates filmer som nu vunnit två priser vid Telly Awards i New York i konkurrens med 12 000 andra tävlingsbidrag, hade beställts av De Laval och handlade om mjölkrobotar. Den prisades också vid Word Media Festival i Hamburg i början av maj. Sammanlagt fick Populate sju priser vid Telly Awards och tre priser vid World Media Festival.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om