Förre juniorvärldsmästaren har kört för Rospiggarna i ett par säsonger och är fortfarande en lovande förare. Dock blev inte den här säsongen vad han – och säkert också Rospiggarna – hade hoppats på.

Han höjde visserligen sitt poängsnitt från 1,439 till 1,493, men Frickes potential är betydligt större än så. Han skulle kunna bli en heatledare, utan tvekan.

Många trodde nog att den unge australiensaren hängde löst, men nu har han skrivit på för ytterligare ett år.

– Det känns riktigt bra. Han har en stor utvecklingspotential och vi har inte sett hans stora genombrott än, säger Conny Ohlsson, som nu gjort klart med sin förste förare sedan han tog över efter Mikael Teurnberg.

Några långdragna förhandlingar var det inte enligt Ohlsson.

– Nej, absolut inte!

En annan förare som uppenbarligen har hjärtat i Roslagen är Jason Doyle. Under GP-tävlingen i Tyskland i lördags sågs Doyle flera gånger i bild med Rospiggarnas klubbjacka där klubbmärket sitter på bröstet. Han pekade, och lade handflatan mot märket, när tv-kamerorna var i närheten.

– Ja, ja jag såg också det. Han brinner för klubben, säger Conny Ohlsson.

Men det är alltså Max Fricke som är först in i Rospiggarnas trupp till säsongen 2019.

Man kan väl säga att det är en kvartett förare som sticker ut en liten bit i Rospiggarna och det är Jason Doyle, Andreas Jonsson och Robert Lambert och så Max Fricke.

Vem blir näste man att skriva på?